logo-power-yoga-mindfulness-center

logo-power-yoga-mindfulness-center

Easy Vinyasa Yoga
Dit is een yogavorm die je in een dynamische flow doet komen. Geen tijd voor allerlei gedachten die door je hoofd razen, maar tijd voor jezelf. Door yoga merk je hoe je je voelt en hoe je lichaam reageert op de diverse aangeboden houdingen. In een flow voer je diverse oefeningen uit op je ademhaling. Het is een mooie yogavorm waarin je op een verantwoorde manier lichaam en geest met elkaar in contact brengt. Aan het einde van de les is er altijd een heerlijke eindontspanning.

Power Yoga
Dit is een actievere, dynamische vorm van yoga. Je lichaam wordt krachtiger en flexibeler. Het werkt zuiverend op je spieren en organen. Je leert in deze les ook een andere manier van ademen, waardoor er een natuurlijke bescherming van de onderrug en bekkenbodemspieren ontstaat. Bij deze vorm van yoga gaat het ook om de vloeiende bewegingen tussen de asana's door. Je voelt niet na, maar gaat door naar je volgende houding. Met deze vloeiende bewegingen bouw je kracht op voor je volgende asana. Aan het einde van de les merk je dat je hoofd leeg is en er verbinding is gemaakt tussen lichaam en geest. De les wordt afgesloten met een eindontspanning.

Ik doe de houdingen in alle lessen mee en zal je, waar nodig, begeleiden in een asana.

 Zwangerschapsyoga

In de zwangerschapsyoga werken we bewust aan de ademhaling en ontspanning. Door de ademhaling en de yogaoefeningen kom je meer in contact met je lichaam, je ontdekt de mogelijkheden en de beperkingen en hoe je hiermee om kunt gaan. Je zult merken dat jij je lijf beter leert kennen en jij jezelf er veiliger in gaat voelen. De lessen bevorderen ook het zwangerschapsgevoel. Door het bezig zijn met je zwangerschap en de voorbereiding op je bevalling met andere zwangere vrouwen ga je steeds meer vertrouwen krijgen in wat komen gaat. 

 

Hot Power Core Flow

hot power core

Een nieuwe uitdagende Hot-workout op onze agenda: de Hot Power Core Flow. Het is een combinatie van Hot Power Yoga, Pilates (level 3) en Gymnastics en het geeft jou de ultieme, energieke flow die je zoekt!

De lessen worden gegeven in onze door infrarood panelen verwarmde ruimte (tussen 35 en 40 graden!). De weldadige warmte zorgt ervoor dat je heerlijk ontspant, minder kans op blessures hebt en veel afvalstoffen kwijtraakt. Je komt beter in contact met jezelf en zult ervaren dat de hotlessen een weldaad voor lichaam en geest zijn.

Voor wie naast ontspanning ook actie wil en een krachtige workout zoekt, is de Hot Power Core Flow perfect: we gaan calorieën verbanden, je lichaam sterker en strakker maken en je een energieboost geven. De dynamische mix van Power Yoga, Pilates en Gymnastics zal je uitdagen een extra stapje buiten je comfort zone te zetten en er helemaal voor te gaan. Na afloop zul je je moe, bezweet, voldaan, relaxed en krachtig voelen.

“It’s going to be hard, but hard’s not impossible!” Ga jij de uitdaging aan?

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga is een heerlijke, actieve, dynamische vorm van yoga, die eigenlijk voor iedereen geschikt is. Er is zowel aandacht voor de lichamelijke als de spirituele en de geestelijke kant, met vooral een focus op de ademhaling.

Ashtanga betekent letterlijk ‘de acht ledematen’ of ‘het achtvoudige pad’, wat verwijst naar de verschillende disciplines die aan bod komen. Denk hierbij aan: concentratie, meditatie, ademhaling, asana’s, zelfbeheersing en zuivering.

Er wordt gebruik gemaakt van vaststaande series van opeenvolgende oefeningen, die vloeiend in elkaar overlopen. Je voert de asana’s in een flow uit, zonder pauzes. Het is een energieke yogavorm met beweging op een redelijk hoog tempo.

Je zult er bij gaan zweten en werken aan een goede doorbloeding. Het is een prima manier om afvalstoffen uit je lichaam af te voeren en je organen te versterken. Daarnaast zorgt het voor meer bewustwording. Door het beheersen van je ademhaling komen lichaam en geest helemaal tot rust.

Het is heel belangrijk voor en na de asana’s veel water te drinken. Ashtanga verdrijft gifstoffen uit je lichaam, dus het is belangrijk dat je goed kunt uitzweten. Ook kun je door voldoende vocht te drinken, voorkomen dat je spieren stijf worden.

Ashtanga Yoga is een heerlijke yogavorm die veel voor je kan betekenen. Probeer eens een les uit en kijk of het bij je past!

Yin Yoga

Yin Yoga is een ontspannende yogavorm die steeds vaker wordt uitgeoefend in Nederland. De houdingen die je bij deze vorm van yoga aanneemt, richten zich vooral op het soepel maken en versterken van je gewrichten en bindweefsel. Doordat je de posities langer aanhoudt, worden dieperliggende spieren opgerekt en zorgen ze voor meer flexibiliteit.

De drie pijlers waarop deze yogavorm is gebouwd, zijn ontspanning, overgave en loslaten. Veel mensen leiden een druk, stressvol leven en dan is Yin Yoga een welkome manier om tot rust te komen. Vanwege het relatief rustige karakter van deze tak van yoga, kun je je helemaal overgeven aan de houding. Je hoeft niet heel intensief te bewegen, waardoor je rust ervaart en echt tijd voor je lichaam kunt nemen. Het geeft je de tijd even helemaal stil te staan en lichaam en geest weer op te laden.

In plaats van je spieren aan te spannen, laat je ze bij Yin Yoga juist los. Je focust je op het bindweefsel en de gewrichten. Wanneer die flexibel zijn, zul je je al snel fitter voelen. Je zit letterlijk en figuurlijk lekkerder in je vel. Yin Yoga helpt om blessures aan je gewrichten te voorkomen, de doorbloeding te verbeteren en soepeler te worden. Het haalt de spanning uit een diepere laag van je lichaam en helpt je deze los te laten.

Wil jij ook ervaren hoe je weer balans tussen body en mind krijgt? Hoe je kunt leren loslaten, ontspannen en weer opladen? Boek dan snel een les Yin Yoga!

PiYo Workout

Ken je de Insanity workouts? Of de High Intensity Interval Training (HIIT)? Wil je ook zulke resultaten, maar vind je dit soort trainingen te heftig? Kies dan voor de nieuwste hit: de PiYo Workout. De vriendelijke variant op HIIT en Insanity: wel de gain, maar niet de pain!

Zoals de naam al aangeeft, zitten er in deze training elementen van Pilates en Yoga, maar nog veel meer dan dat. Het is een full-body workout, die zorgt voor een atletisch lichaam, meer flexibiliteit en optimale vetverbranding.

We willen natuurlijk allemaal de voordelen en resultaten van een pittige workout, maar de intensieve trainingen met gewichten, springen, enz. zijn nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd. Misschien moet je door een blessure of lichamelijke klachten (tijdelijk) wat rustiger aandoen. Of misschien ervaar je bepaalde ongemakken bij een te zware training. Of je wilt gewoon niet de bijbehorende spierpijn en onnodige spanning op je lichaam en gewrichten. Dan is de PiYo Workout perfect voor je!

Tijdens deze dynamische training, waarbij je al snel zo’n 1000 calorieën per sessie verbrandt, wordt gewerkt aan het langer maken van je spieren, het strakker worden van je figuur en het werken aan een flexibel lichaam. We maken daarbij geen gebruik van gewichten, alleen van je eigen lichaamsgewicht. De houdingen worden niet zo lang aangehouden als bij Yoga, maar er wordt gewerkt met kleine bewegingen en veel herhalingen. De spierverstevigende bewegingen van Pilates worden zo gecombineerd met de flexibiliteit van Yoga. Je zult al snel ervaren wat de positieve effecten hiervan zijn. Je gaat je krachtiger, soepeler en zelfverzekerder voelen, zonder bang te hoeven zijn voor overbelasting of blessures.

Je zult je na deze workout, waarbij het hele lichaam aan bod komt, moe, voldaan en ontspannen voelen.

Klaar voor een kennismaking met PiYo? Ga jij voor die boost voor je lichaam? Kies voor deze unieke, intensieve workout met minimale pijn, maar maximaal resultaat!

 

Volg ons hier:

FacebookLinkedin